Lubińskie Stowarzyszenie Twórców Kultury

PROTOKÓŁ

z Walnego Zebrania Sprawozdawczo-Wyborczego

 Członków Lubińskiego Stowarzyszenia Twórców Kultury w Lubinie

z dnia 20 kwietnia 2023 r.

 

        Walne Zebranie Sprawozdawczo-Wyborcze Członków Lubińskiego Stowarzyszenia Twórców Kultury, które kończy upływającą kadencję  2019-2023 otworzył Prezes Zarządu - Wiesław Radojewski. Na początku zebrania Prezes Zarządu wygłosił słowo wstępne i przywitał przybyłych na Walne Zebranie Członków Stowarzyszenia.

       Prezes Zarządu zaproponował wybór Przewodniczącego Zebrania. Wpłynęła jedna propozycja z sali by Przewodniczącym Zebrania został Jan Chronowski. W wyniku statutowego, jawnego głosowania uzyskał on 100% poparcie uczestników Zebrania.

       Przewodniczący podziękował za zaufanie i wybór, a kontynuując obrady zaproponował by Protokolantem Zebrania została Elżbieta Jankowska-Ptak, która została wybrana przez aklamację. Przewodniczący Zebrania stwierdził że Walne Zebranie sprawozdawcze zwołane zostało zgodnie z §22 Statutu Członków Lubińskiego Stowarzyszenia Twórców Kultury.

        Następnie Przewodniczący przedstawił projekt porządku obrad i postawił pytanie o uwagi do tego projektu. Członkowie uwag nie zgłosili, po czym  Przewodniczący Zebrania poddał projekt porządku obrad pod głosowanie. Członkowie przyjęli porządek obrad jednogłośnie w głosowaniu jawnym. Porządek stanowi załącznik do niniejszego Protokołu.

       Porządek obrad przedstawiał się następująco:

       1.  Otwarcie zebrania.

       2.  Wybór przewodniczącego i protokolanta.

       3.  Zatwierdzenie porządku obrad.

       4.  Zatwierdzenie regulaminu Walnego Zebrania Sprawozdawczo-Wyborczego.

       5.  Wybór Komisji Mandatowej, Komisji Skrutacyjnej i Komisji Uchwał i Wniosków.

       6.  Sprawozdania Zarządu LSTK z działalności za 2022 r. (merytoryczne i finansowe).

       7. Sprawozdanie merytoryczne z ubiegłej kadencji  2019-2022

       8.  Sprawozdanie Komisji Rewizyjnej LSTK z działalności w 2022 r.

       9.  Sprawozdanie Sądu Koleżeńskiego za 2022 r.

     10.  Projekt planu pracy na 2023 r.

     11. Sprawozdanie Komisji Mandatowej stwierdzającej prawomocność obrad.

     12. Dyskusja.

     13. Zatwierdzenie sprawozdania z działalności merytorycznej Zarządu LSTK za 2022 r. i z ubiegłej

            kadencji 2019-2022

     14. Zatwierdzenie sprawozdania finansowego za 2022 r. 

     15. Zatwierdzenie sprawozdania Komisji Rewizyjnej LSTK za 2022 r.

     16. Zatwierdzenie sprawozdania Sądu Koleżeńskiego za 2022 r.

     17. Podjęcie Uchwały w sprawie udzielenia absolutorium dla ustępującego Zarządu LSTK.

     18. Podjęcie decyzji w sprawie pokrycia straty wynikającego z rachunku zysków i strat.

     19. Podjęcie Uchwały w sprawie wysokości wpisowego i składki członkowskiej od 2024

     20. Dalszy ciąg dyskusji

     21. Ustalenie składu liczbowego Zarządu LSTK.

     22. Nabór kandydatów na: Prezesa Zarządu LSTK, członków Zarządu LSTK,  członków Komisji

           Rewizyjnej LSTK i członków Sądu Koleżeńskiego LSTK.

     23. Przeprowadzenie wyborów na:

          - prezesa Zarządu LSTK

          - członków Zarządu LSTK

          - członków Komisji Rewizyjnej

          - członków Sądu Koleżeńskiego

     24. Ukonstytuowanie się Zarządu, Komisji Rewizyjnej i Sądu Koleżeńskiego

     25. Uchwalenie planu pracy na 2023 r.

     26. Zatwierdzenie innych uchwał oraz wniosków dotyczących działalności LSTK

     27. Przedstawienie protokołu końcowego Komisji Uchwał i Wniosków

     28. Sprawy różne.

     29. Zakończenie obrad.                 

       Przewodniczący Zebrania zapoznał członków z Regulaminem Walnego Zebrania Sprawozdawczo-Wyborczego, który został poddany pod głosowanie. Członkowie przyjęli Regulamin Walnego Zebrania, jednogłośnie w głosowaniu jawnym - w treści stanowiącej załącznik do niniejszego Protokołu.

      W dalszej części Przewodniczący Zebrania zaproponował dokonanie wyboru Komisji Mandatowej, Komisji Skrutacyjnej oraz Komisji Uchwał i Wniosków. Do Komisji Mandatowej zostały zgłoszone następujące kandydatury:

1. Stanisław Ryczek

2. Monika Jach

     Ze względu na brak innych kandydatur zamknięto listę proponowanego składu Komisji Mandatowej. Kandydaci wyrazili zgodę na kandydowanie, po czym kandydatury poddano pod głosowanie. Zgłoszeni kandydaci zostali wybrani jednogłośnie w głosowaniu jawnym.

    Do Komisji Skrutacyjnej zostały zgłoszone następujące kandydatury:

1.  Maria Jolanta Bartosiewicz

2.  Alicja Maćkowiak

Przewodniczący Zebrania pouczył kandydatów, że wyrażając zgodę na kandydowanie, nie będą oni mogli ubiegać się o kandydowanie do władz Stowarzyszenia. Ze względu na brak innych kandydatur zamknięto listę proponowanego składu Komisji Skrutacyjnej. Kandydaci wyrazili zgodę na kandydowanie, po czym również te kandydatury poddano pod głosowanie, gdzie w głosowaniu jawnym uzyskali jednogłośność.

       Do Komisji Uchwał i Wniosków zostały zgłoszone następujące kandydatury:

1.    Krystyna Dutkiewicz

2.    Stefan Bulerski

Ze względu na brak innych kandydatur zamknięto listę proponowanego składu Komisji Uchwał i Wniosków. Kandydaci wyrazili zgodę na kandydowanie, po czym również kandydatury poddano pod głosowanie, gdzie w głosowaniu jawnym uzyskali jednogłośność. Komisje otrzymały zalecenie ukonstytuowania się i przystąpienia do pracy.

 Przechodząc do następnego punktu porządku obrad Prezes Zarządu – Wiesław Radojewski przedstawił sprawozdania merytoryczne i finansowe z działalności Zarządu Lubińskiego Stowarzyszenia Twórców Kultury za rok 2022, oraz sprawozdanie merytoryczne za ubiegłą kadencję po czym Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej - Halina Bolesławska przedstawiła sprawozdanie Komisji Rewizyjnej za 2022 r. wnioskując o udzielenie absolutorium dla ustępującego Zarządu, a  Przewodniczący Sądu  Koleżeńskiego – Wiesław Wojciechowski (w związku z powikłaniami gardłowymi) poprosił Przewodniczącego Zebrania o odczytanie sprawozdania tego statutowego organu za 2022 r.

       Po przedstawieniu sprawozdań Prezes Zarządu przedstawił projekt planu pracy Zarządu na 2023 r.  szczegółowo komentując wybrane tematy. Wszystkie odczytane dokumenty przekazano protokolantowi i stanowią załączniki do niniejszego Protokołu.

Następnie głos zabrał Przewodniczący Komisji Mandatowej – Stanisław Ryczek stwierdzając, że na podstawie listy obecności członków Lubińskiego Stowarzyszenia Twórców Kultury, w zebraniu bierze udział 27 członków z 34 członków Stowarzyszenia, co stanowi 79,4 % ogólnej liczby członków, czyli zgodnie z §22 Statutu Lubińskiego Stowarzyszenia Twórców Kultury - Walne Zebranie Sprawozdawcze jest prawomocne i może podejmować uchwały. Sprawozdanie Komisji Mandatowej i lista obecności stanowią załącznik do niniejszego Protokołu.

Następnie Przewodniczący otworzył dyskusję nad przedstawionymi  dokumentami - objętymi porządkiem obrad. Prezes ustępującego Zarządu przedstawił dodatkowy komentarz dotyczący funkcjonowania Stowarzyszenia, nurtujących problemów. Zachęcał członków do przesyłania materiałów, które można byłoby zaprezentować na stronie internetowej Stowarzyszenia. Dyskutowano również na temat finansów w Stowarzyszeniu w związku z rosnącą inflacją jak panuje obecnie w Kraju.  W głosowaniu jawnym dyskusję jednogłośnie zamknięto.

W dalszej części Przewodniczący Zebrania o przedstawiał kolejne projekty Uchwał w sprawach objętych porządkiem obrad, które kolejno były poddane pod głosowanie jawne. W międzyczasie z pilnych powodów osobistych Zebranie opuściła Aleksandra Sieradzka, zgłaszając to przewodniczącemu Zebrania

Uchwała nr 1    - Zatwierdzenie sprawozdania z działalności merytorycznej Zarządu LSTK za 2022 r. – przyjęta jednogłośnie (głosowało 26 członków)

Uchwała nr 2    - Zatwierdzenie sprawozdania finansowego LSTK za 2022 r.  – przyjęta  jednogłośnie (głosowało 26 członków)

Uchwała nr 3    -  Zatwierdzenie sprawozdania Komisji Rewizyjnej LSTK za 2022 r. – przyjęta jednogłośnie. (głosowało 26 członków)

Uchwała nr 4    - Zatwierdzenie sprawozdania Sądu Koleżeńskiego za 2022 r. – przyjęta jednogłośnie. (głosowało 26 członków)

Uchwała nr 5    - Udzielenie absolutorium dla ustępującego Zarządu – przyjęta jednogłośnie. (głosowało 26 członków)

Uchwała nr 6    - Decyzja o pokryciu straty netto w wysokości 52,44 zł wynikającego z rachunku zysków i strat za 2022 r. z funduszu podstawowego – przyjęta jednogłośnie. (głosowało 26 członków)

Uchwała nr 7  - w sprawie składki członkowskiej w wysokości 100 zł w 2024 r oraz wpisowego w wysokości 50 zł od dnia uchwalenia – przyjęta nie jednogłośnie. (głosowało 26 członków w tym 22 za 2 przeciw i 2 wstrzymujących)

Uchwała nr 8    - Ustalenie liczby członków Zarządu – przyjęta nie jednogłośnie. (głosowało 26 członków w tym 25 za i 1 przeciw)

     Po tym Przewodniczący Zebrania ogłosił dyskusję programową, w której zostało wyjaśnionych szereg szczegółów nurtujących członków. Dyskutowano nad rolą współczesnych portali społecznościowych typu Facebook, Instagram i Tik Tok. Ich zalety i niebezpieczeństwa jakie grożą przy ich nadużywaniu (wniosek Anny Dinaku). Również podejmowana była współpraca z ośrodkami zajmującymi się kulturą w mieście i organizacja plenerów i wystaw (wniosek Urszuli Urbaniak). Zobowiązano też Zarząd do podjęcia stosownych Uchwał w sprawie zatwierdzenia Regulaminów zarządu i Komisji Rewizyjnej, które już wcześniej, jesienią ubiegłego roku zostały podane do konsultacji członków Stowarzyszenia.

     Następnie przystąpiono do zgłaszania kandydatów: na Prezesa Zarządu, członków Zarządu Komisji Rewizyjnej i Sądu Koleżeńskiego. Głosowanie prowadziła Komisja Skrutacyjna, potwierdzając protokołem.

·         na prezesa Zarządu wpłynęła tylko 1 kandydatura Wiesława Radojewskiego, który wyraził zgodę na kandydowanie. W głosowaniu jawnym uzyskał 26 głosów za i został ponownie wybrany prezesem Zarządu na najbliższą kadencję.

·         do zarządu zgłoszono 3 kandydatury: ponownie Krystynę Dutkiewicz, która uzyskała 25 głosów za przy 1 głosie przeciwnym i Elżbietę Jankowską-Ptak, która otrzymała 26 głosów za oraz Jana Chronowskiego z 26 głosami za. W/w przed głosowaniem wyrazili zgodę na kandydowanie do Zarządu Lubińskiego Stowarzyszenia Twórców Kultury.

·         do Komisji Rewizyjnej zgłoszono 3 kandydatury: ponownie Halinę Bolesławską  z 26 glosami za, oraz Mieczysławę Bulerską z 26 głosami za i Annę Dinaku z26 głosami za. Również wybrani do Komisji Rewizyjnej przed glosowaniem wyrazili zgodę na kandydowanie do powyższej komisji..

·         do Sądu Koleżeńskiego zgłoszono również 3 kandydatury: ponownie Wiesława Wojciechowskiego – 26 głosów za oraz Czesława Prenetę i Marię Galubę ,którzy również otrzymali po 26 głosów za.

     Protokół Komisji Skrutacyjnej stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

     Wszyscy nowo wybrani do władz Stowarzyszenia złożyli ustne oświadczenie wyrażając zgodę na powołanie ich do składu Zarządu, bądź organu nadzoru Lubińskiego Stowarzyszenia Twórców Kultury z siedzibą przy ul. Komisji Edukacji Narodowej 6a w Lubinie, oświadczając jednocześnie, że są osobami pełnoletnimi i posiadającymi pełną zdolność do czynności prawnych.

      W związku z powyższym sformalizowano i przyjęto kolejną uchwałę 

Uchwała nr 9    - W sprawie wyboru władz Lubińskiego Stowarzyszenia Twórców Kultury. I tak:

                              * prezesem Zarządu został – Wiesław Radojewski

                              * do zarządu weszli: Krystyna Dutkiewicz, Jan Chronowski, Elżbieta Jankowska-Ptak

                              * do Komisji Rewizyjnej weszli: Halina Bolesławska, Mieczysława Bulerska i Anna Dinaku

                              * do Sądu Koleżeńskiego weszli: Wiesław Wojciechowski, Czesław Preneta i Maria Galuba

              Po dokonaniu wyborów głos zabrał nowo wybrany prezes Zarządu, który podziękował zebranym za zaufanie i zapewnił, że zrobi wszystko by Stowarzyszenie się rozwijało, a jego członkowie byli tym mocno usatysfakcjonowani. Przedstawił również wynik ukonstytuowania się Zarządu gdzie funkcja wiceprezesa ponownie powierzono Krystynie Dutkiewicz, funkcje sekretarza ponownie będzie piastować Elżbieta Jankowska-Ptak a funkcje skarbnika powierzono Janowi Chronowskiemu. Również członkowie nowo wybranej Komisji Rewizyjnej ustalili, że przewodzić im będzie ponownie Halina Bolesławska.

             Na zakończenie głównych obrad Walnego Zebrania przewodniczący poddał pod głosowanie ostatnią uchwałę dotyczącą przyjęcia planu pracy na bieżący rok i tak:

 Uchwała nr 10  - Przyjęcie Planu pracy na 2023 r. – przyjęta jednogłośnie. (głosowało 26 członków)

Zgłoszono też jeden wniosek do realizacji w sprawie podjęcia przez nowy zarząd Uchwał zatwierdzających Regulaminy: Pracy Zarządu i Pracy Komisji Rewizyjnej, które wcześniej były poddane konsultacji wśród członków LSTK. Przewodnicząca Komisji Uchwał i Wniosków – Krystyna Dutkiewicz przedstawiła końcowy Protokół Komisji Uchwał i Wniosków, do którego nikt nie wniósł  zastrzeżeń. Protokół został przyjęty jednogłośnie. Protokół Komisji Uchwał i Wniosków oraz wymienionych wyżej 10 Uchwały stanowią integralną część niniejszego Protokołu.

Na zakończenie Przewodniczący Walnego Zebrania - wobec wyczerpania porządku obrad podziękował wszystkim przybyłym na Walne Zebranie Sprawozdawczo-Wyborcze Lubińskiego Stowarzyszenia Twórców Kultury i ogłosił zakończenie obrad.

 

      Protokolant                                                                                                        Przewodniczący    

  Walnego zebrania                                                                                                  Walnego Zebrania                                                                                                             


Lubin  dn.  20 kwietnia 2023 r